סיפור בהמשכים – פרק ד

יעל ינאי אלי

פרק ד – הקטנה

שמתי אוזניות, בחרתי את השיר הכי טירוף שתמיד עושה לי את זה והתחלתי…המוזיקה נכנסה לי לנשמה, התחלתי לרקוד, ריקוד מטורף, ריקוד שאני מרשה לעצמי שאני יודעת שאף אחד לא בבית.. והוצאתי והוצאתי את כל מה שהיה לי בפנים.. רקדתי הכול..
ואז שבאתי להסתובב, בזווית העין כבר ראיתי אותו, עומד שם עם מגבת (יצא מהאמבטיה), פעור פה, מסתכל.. בשנייה התעשתי והתחלתי לסדר תוך כדי ריקוד קליל את הסלון, מניפה את הכריות, מרעננת את הספה.. "כן, זה משהו שאמרו לנו בסדנה הזו שהייתי…לרקוד, טוב, מה קורה? יצאת מהאמבטיה? אתה הולך למשרד?" שיניתי נושא, לא ענה, והלך להתלבש בחדר.. תפסתי את עצמי באותו הרגע, מה היה פה עכשיו?
וואי איזה חולצה יפה, תתחדשי!! מה? אהה זו, כן, היא כבר משנה שעברה, מזארה – קניתי אותה בסייל, לא עלתה הרבה..
רזית? את ממש נראית טוב!! לא, סתם זה הגינס הוא תמיד עושה לי לוק כזה, דווקא אתמול תקעתי בורגר וציפס אללה איסטר..חחחח…
ככה אני מתנהלת בעולם, עוד ועוד דוגמאות של הקטנה עצמית, בלי לשים לב, בלי להבין שאני פוגעת בעצמי. חושבת שאני עושה טוב, מתחשבת בסביבתי, מתאימה את עצמי לסביבה, להתאים לתדר שבחוץ, להתאים לאיש שלי, לחברות ..למשפחה – הכול בלי לחשוב, דפוסים של פעם שמנהלים אותי ואני לא מודעת, חושבת שאני ממש בסדר שמתחשבת בכולם.
ואז הלכתי לסדנא..
סדנא מיוחדת במינה, סדנה של 3 ימים מרוכזים שבה אנשים מכל הארץ נפגשים ועוברים תהליך, כל אחד בנושא שלו, בעניין שלו וכולם ביחד..הכל מסונכרן ומדהים ועוצמתי מעין כמוהו.
ובסדנה המנחה של הסדנא נתנה לי שיעורי בית, היא אמרה לי לחזור הביתה בערב ולשאול את האיש שלי את מי הוא מעדיף? את האישה שאיתה הוא התחתן לפני 20 שנה (שהייתה ב-100% שלה, שלא ראתה אף אחד ממטר), או אותי, כמו שאני עכשיו…אז שאלתי והוא ענה: "ברור שאת האישה שהתחתנתי איתה..איפה היא באמת? אני מתגעגע אליה.."
הסתכלתי עליו עם עיניים נוצצות, ממש לא מאמינה, הרי עשיתי את זה בשבילך, אמרתי בליבי.
ההבנה היכתה בי, אני הקטנתי את עצמי בלי שאף אחד יבקש ממני. אני פגעתי בעצמי ללא סיבה. אף אחד לא רוצה אותי קטנה או בלי דעה, אף אחד לא רוצה מישהי שנמצאת ב10% מהכוח והעוצמה שלה, אף אחד לא מקטין אותי, אני גרמתי לזה לקרות בעצמי.
פחדתי, פחדתי שיראו אותי באור האמיתי שלי ולא יעמדו בזה, פחדתי שזה יותר מדי, פחדתי מהאור של עצמי..
אני לא מפחדת יותר, אני מחבקת את הילדה הקטנה שרוצה שיראו אותה, שרוצה עוד ועוד ואומרת לה, אני איתך!! בואי נאיר ביחד את העולם, בשביל זה הגענו לפה!! ככל שנשתחרר מהפחדים שלנו ונהייה בעוצמה שלנו, כך ניתן לאחרים לגיטימציה להתנהג כך בעצמם. ויהי אור 😊

כתיבת תגובה